Konzervacija Motora

Konzervacija motora do 10 KS


Brodski motori su pod vrlo teškim radnim uvjetima tijekom korištenja. Za razliku od automobilskih motora, oni su pod utjecajem mora, soli, vlage i u zimskim mjesecima kada ne rade.

Konzervacija motora

Uputstva za održavanje vanbrodskog motora

    Vrlo je bitno da se motor konzervira ako se neće koristiti više od 15 dana. Prije konzervacije potrebno je napraviti redovni servis motora. Nakon kupnje izvanbrodskog motora bitno je pročitati, ali i pridržavati se svih uputa iz originalnog prospekta za upotrebu i održavanje.
Prije svakog korištenja motora treba provjeriti nivo ulja u motoru, da cijev goriva motor-rezervoar nema oštečenja, te da nije oštro savijena ili da nema propuštanja. Osim toga treba provjeriti pritegnutost motora na zrcalo broda, te lopatice propelera da nisu oštećene.
Poznato je da redovito i pravilno održavanje izvanbrodskog motora znatno produžuje vijek trajanja, te znatno smanjuje mogućnost kvara, a samim time pruža sigurnost tijekom upotrebe na moru. Osim toga da bi motor imao tvorničko jamstvo obaveza vlasnika vanbrodskog motora je da ga održava u ovlaštenom servisu, a preporuka je i da se po prestanku jamstvenog roka motor i dalje održava u ovlaštenom servisu.
Jedan od važnijih perioda u održavanju izvanbrodskog motora je priprema za zimsku pauzu. Kada ga najčešće vadimo iz mora servisiramo i spremamo.
Stoga je jasno da je ovaj postupak veoma važan za dugovječnost motora.